תיקון צנרת ללא הרס – על מה כל הרעש?

תיקון צנרת ללא הרס

צנרת שאינה מתפקדת היא בעיה אשר גורמת לפגיעה חמורה במרקם החיים ומונעת את האפשרות המעשית ליהנות מבית בו ישנה בעיה מעין זו. בעבר, כדי לתקן או להחליף צנרת היה צורך לשבור, לחפור ולהרוס, לבצע חפירות, להוציא את כל צנרת הביוב ולהחליפה בצנרת חדשה. כיום, ישנן שיטות מתקדמות לתיקון הצנרת באופן נקודתי, למניעת נזק סביבתי של לכלוך ופסולת וכמובן חיסכון בהוצאות.

צנרת הבית – על קצה המזלג

צנרת הבית כוללת שתי מערכות בעלות תפקידים שונים. האחת היא מערכת שמזרימה מים נקיים ממערכת אספקת המים של הרשות בה נמצא הבית, אשר מועברת בלחץ מים אל הברזים השונים בבית המגורים.

המערכת השנייה מהווה למעשה מערכת ניקוז של המים שהוזרמו ממערכת המים הנקיים ושנעשה בהם שימוש אשר צירף אליהם פסולת ולכלוך, כגון בעת שימוש באסלה, בכיור ובאמבטיה. מדובר בשתי מערכות סגורות שנועדו לאפשר שימוש תדיר ונעים במגוון הצרכים הביתיים הכוללים שימוש במים.

מהם הגורמים לסתימת הצנרת?

סתימה של מערכת ניקוז המים המשומשים, היא תופעה שכיחה, לאור העובדה כי המים כוללים פעמים רבות מוצקים ושמנים אשר עשויים להצר את עובי הצנרת ולמנוע מעבר של מי ניקוז חדשים.

בין הגורמים השונים לסתימה ניתן למנות שימוש במגבונים, הצטברות פסולת, שחיקה של הצנרת עד לכדי התפרקותה, חדירת שורשים אל הצנרת, וסדיקת הצנרת שהובילה לחדירת אדמה לתוכה.

תיקון צנרת ללא הרס באמצעות סיב אופטי

כיום תיקון צנרת ללא הרס מחיר העבודה אינו זול אך שווה הרבה יותר במקום לפרק את הריצוף והקירות. כך שבעקבות התפתחות כלים טכנולוגיים בעלי יכולות גבוהות וממדים זעירים, ניתן לאתר את מקור הבעיות המתעוררות במערכת הניקוז, באמצעות החדרת מצלמה בעלת סיב אופטי, המאפשרת צלילה אל מעמקי הצנרת מבלי לפרק אותה.

הסיב מאפשר ביצוע של בדיקה מדוקדקת ברזולוציית וידאו גבוהה, אשר משקפת לבעל המקצוע את מצב הצנרת באופן מדויק.

תיקון צנרת ללא הרס באמצעות רובוט

בדומה לסיב אופטי, ישנו מכשיר נוסף אשר מאפשר חדירה אל עומק הצנרת – רובוט. קיימים כיום רובוטים שיוצרו בטכנולוגיה מתקדמת, אשר ממדיהם זעירים דיים על מנת לאפשר כניסה אל מערכת הניקוז.

הרובוט מוכנס אל הצנרת, נע בה בצורה מבוקרת ומצלם עבור בעל המקצוע את חלקה הפנימית של הצנרת במהלך תנועתו.

פתרונות טכנולוגיים לשמירה על הצנרת

שיטה זו, של אבחון באמצעות סיב אופטי או רובוט, מאפשרת טיפול בליקויים בצנרת ביוב מבלי לשבור רצפות או לחפור כדי להגיע אל התקלה.

היא מאפשרת להיכנס לצנרת בקלות, לאתר את התקלה ולאחר מכן לסגור את החור בצנרת באמצעות שרוול ייעודי, טלאי או התזה של חומר אפוקסי.

תרמי טופ אינסטלציה היא חברה העושה שימוש בפתרונות מתקדמים לשמירה על הצנרת.

תיקון צנרת ללא הרס על ידי השחלת צינור חדש

במקום שבו אין גישה ישירה או נוחה כדי לטפל בקו ביוב או במרזב נוזל, במקום להרוס את מה שעומד בדרך, מבצעים את העבודה ע"י השחלה של צינור חדש לתוך הצינור הפגום.

כך מתבצעת העבודה ללא הרס, בצורה מהירה, במינימום אי נוחות ובעלויות נמוכות יותר מהטיפול שהיה מקובל בעבר שבו הוחלף קו הביוב או המרזב הפגום.

תיקון הצנרת ללא יצירת פסולת

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בעת תיקון צנרת ללא הרס, הוא מניעת הפסולת הרבה שייצורה נובע מתיקון צנרת באמצעים מיושנים.

בעבר, תיקון צנרת הצריך פעמים רבות ביצוע שטיפה של כל הבית לאחר ביצוע התיקון, אולם באמצעות שימוש באמצעי אבחון ותיקון מתקדמים, התיקון עצמו לא נראה כלל וכמובן אין צורך בניקוי מסיבי של האזור שעבדו בו.

עלויות תיקון צנרת ללא הרס

עלות תיקון הצנרת באמצעים שאינם כוללים הרס שלה, נגזרים מטיב המכשור שנעשה בו שימוש, היקף הבעיה ומורכבות התיקון שלה.

תיקוני צנרת ותיקון מרזבים ללא הרס חוסכים עלויות גבוהות אותן היה משלם הלקוח עבור גילוי ותיקון הבעיה, שלא להזכיר גם את הזמן הארוך שהיה אורך כל תיקון והעבודה הרבה שהושקעה בהחלפת צינורות ובקידוחים באדמה.

לשמור על הצנרת ועל הכיס

תיקון צנרת באמצעים מיושנים, גורר עמו הוצאות הנובעות בין השאר מהצורך בהחלפת ריצוף וניקיון הבית לאחר התיקון.

הודות לפתרונות מתקדמים בתחום אבחון הבעיות בצנרת, ניתן כיום ליהנות מתיקון צנרת ללא הרס, באופן שיש בו כדי לספק פתרון מהיר ויעיל ולמנוע הוצאות מיותרות.

מה היה לנו עד עכשיו?